رفع اختلال جداول دیتابیس innodb سرور 2 لینوکس

در بین انتقال وب سایت های یک مشتری از سرور یک شرکت همکار به سرورهای انفورماتیک رویای پارسیان ، به دلیل درست نبودن انکودینگ دیتابیس های منتقل شده از سرور قدیمشان ، خواستم انکودینگ اشتباه سایت مشتری را موقت درست کنم که به دلیل تغییر یک دستور در تنظیمات دیتابیس سرور و پاک کردن اشتباهی یک دیتابیس ساختاری به جای لاگ های اضافه که در حین چت با مشتری انجام دادم ، برخی از جداول دیتابیس های روی سرور 2 که با موتور دیتابیس innodb کار می کردند به مشکل خوردند که از 5 بعد از ظهر تا الان که 2 صبح هست برطرفشان کردم .
به هر ترتیب آخرین بک آپ هاست ه
ا و بک آپ جداگانه از کلیه دیتابیس های لینوکس سرور 2 مربوط به ساعت 9 صبح جمعه 2014.06.13 معادل 1393.03.23 ذخیره شده و موجود هستند چنانچه اختلالی در هر کدام از سایت ها مشاهده کردید اطلاع بدهید تا دیتابیس را برایتان ریستور کنم .

قابل ذکر هست که دیتابیس های سایت های روی سرور2 پاک نشدند فقط مشکلی در استارت موتور innoDB رخ داده بود که repair شد و هم اکنون سرویس mysql MyISAM , InnoDB هر دو به طور نرمال عملیاتی شده اند . این هم دلیل خاموش بودن چت های من در هنگام کار . مشتری مرتب عجله داره که اینکارو کنید اون کارو کنید فلان جای سایتم مشکل داره . یک اشتباه کوچک بعد از 7 سال کار با لینوکس باعث 7 ساعت کار پر استرس می شود . :|


Saturday, June 14, 2014





« بازگشت

زبان: